İletişim Açısından Kıyafetlerin Önemi Ve Anlattıkları

Yaşam 18.04.2015, 01:13 18.04.2015, 01:13
İletişim Açısından Kıyafetlerin Önemi Ve Anlattıkları

 Kıyafetler, insanların psikolojilerini ele veren unsurlardır. Karakter özelliklerinin de etkili olduğu giyinme unsurlarında, girişken mi, çekingen mi, hareketli mi, gergin bir kişilik mi, buna benzer durumları ortaya çıkmaktadır. Kıyafetler bizim yerimize konuşmakta, en gizli sırları ortaya koymaktadır.

Kıyafetler, insanların bizlere baktığında verdiği ilk yargıyı oldukça önemli derecede etkilemektedir. Bu şekilde görsel bir iletişim aracı olarak açığa çıkmaktadır. İnsanlar, karşılarındaki kişilerin giyimleriyle karakterlerinin örtüştüğünü, ya da kişi karakter ve zevklerine göre giyim kuşamına yön verdiğini düşünürler. Bu, reel bir yargı olmamakla birlikte, yaşanan ve öğrenilen şartlanmalarla açığa çıkan yargılar olduğu unutulmamalıdır. Bu durumlar biz insanları yanlış yönlendirmelere ve yargılara yönlendirebilirken, bir yandan da zaman zaman içgüdüsel olarak doğruluk payı olabileceği durumlar olabileceği göz önünde bulundurulmalıdır.

Kıyafetler, bazı noktalarda iletişim aracı olarak kullanılır. Örneğin, değerlerimiz konusunda yönlendirici bir unsur olabilmektedir. Örneğin, iş görüşmesine giden bir kadının eteğinin boyuyla veya muhafazakâr bir giyim tarzıyla, kişiler üzerinde zihnimiz bir yargıya varmaktadır. Daha sonrasında, o kişinin hayattaki görevi üzerinde bir yargı oluşturmamızı sağlamaktadır. Örneğin, öğrenci mi, iş kadını mı, ev hanımı mı gibi yargılar oluştururuz. Bunların sonucunda da, yine zihnimiz, karşımızdaki insanın iş hayatında nasıl bir duruşu olduğuna veyahut sosyal açıdan nasıl bir çevreye sahip olduğuna dair bir izlenim oluşturmaktadır.


Her daim topuklu ayakkabılara sahip olan ve saçları her zaman yapılı bir kadının, bazılarına göre oldukça bakımlı ve feminen bir yapısı olduğu, bazılarına göre kasıntı ve her daim tetikte tertip düzenli bir kadın olduğu izlenimi yaratabilir. Buna takiben, at kuyruğu yapılmış saçlara sahip bir kadın, rahatlığından ödün vermeyen bir kot, ayağında son derece rahat görünen bir spor ayakkabı, örneğin askılı bir tişört giymişse, rahatına düşkün, askılı giydiği için çok muhafazakâr olmadığı görüşüne varırız. Bununla birlikte, ya çalışan ama tatilde olan bir kadın, ya öğrenci ya da çalışmayan ev hanımı bir insan olduğu kanaatine varırız.


Kırışık, ütüsüz, özensiz giyimli birini gördüğümüzde, hayatıyla ilgili detaylara takılmayan ve birçok şeyi önemsemeyen bir insan olduğunu düşünürüz. Ama bunun aksine, tamamen marka giyinmiş ve bu markaları başkalarının gözünün önünde olacak şekilde gösteren kişilerin ise, kendilerine özgüvensiz ve maddiyatla saygınlık kazanmaya çalışan bir kişi olduğuna karar veririz. Bir iş görüşmesinde çok dikkat çekici ve parlak bir kravat takan bir bey için, dikkatleri üzerinde toplamaya ihtiyacı olan biri olduğu şeklinde yorumlarız.

Erkeklerin, özellikle iş açısından oldukça önemsedikleri kravat, saygınlığı ve özeni temsil etmektedir. Sorumluluk sahibi bir insan olduğu izlenimi yaratan kravat, insanların bakış açıları yönünden itibar oluşturmasıyla dikkat çekmektedir. Belki de bu nedenledir ki, özel gecelerde şık beyler kravatlarını düzgün bir şekilde bağlayarak daha özgüvenli bakarlar veyahut önemli bir iş görüşmesi açısından takım elbisenin kesinlikle vazgeçilmez en önemli aksesuarını oluşturur.
Kıyafetlerin tarzlar kadar, renkleri de oldukça önemli bir konu teşkil etmektedir. Örneğin bir iş kadınını göz önünde canlandıralım. İki kadın ve aynı kademede yönetici olsunlar. Her koşulda birbirlerine üstünlükleri olmayan iki insan. Aynı takım elbiseyi giymişler, her şeyleriyle aynı görünüyorlar, fakat biri siyah klasik rengi tercih ederken diğeri aynı takımın bordo rengini giymeyi tercih ediyor. İki kadın arasında zihnimiz bir yargı oluştururken şu şekilde çalışır; biri siyah giyerek klasik görünümlü ve daha güven verici bir kadın izlenimindedir, diğeri ise, farklı olmayı seven, dikkatleri üzerine çekmeyi seven ve baskın bir karakterdeki kadın izlenimindedir. Ve bu yargıları, o kadınları hayatında ilk defa görmüş ve hiç tanımayan biri, gördüğü anda zihninin çalışmasıyla birlikte, o anda yargıları oluşturur. Renkler, bazen yetişme tarzlarını, insanların ruh hallerini, çalışılan sektörü bile anlatabilmektedir.
Sektörlerden bahsederken, insanların çalıştıkları sektörler de giyim kuşamlarını etkilemekte son derece önemlidir. Örneğin, klasik giyimli ve alışılagelmiş bir takım elbise içinde sizinle gelen bir tasarımcı için, “önce kendi için bir farklılık oluşturması gerekmez miydi” yargısını kurarız zihnimizde. Tabi ki her tasarımcı uçuk kaçık olmak zorunda değildir, fakat yine de bir farklılık ortaya koyması ve karşısındaki insanı cezbetmesi gerekir. Veya, çok önemli bir iş görüşmesine giden bir insanı gördüğümüzde, yırtık moda bir kot ve tişörtle gittiğini hayal ettiğinizde, yeterince özenli ve işi odaklı bir insan olmadığı izlenimine kapılırız. Hangi sektörde çalışılacaksa ona uygun giyim, en doğru sonucu ve bununla birlikte başarıyı getirir. Mesleğe ve ortamına göre klasik mi giyinilmeli, yoksa sporcu bir kişilik olarak mı gösterilmeli, vermek istenilen mesaj “otoriter mi, uyumlu mu, değişimlere açığım mı” olduğuna karar verilmeli ve ona göre tercihler yapılmalıdır.

Bu şekilde, kıyafetler veya aksesuarların başarıları desteklediği de yaşanan birçok örnekle gösterilmiştir. Eğer kıyafetlerin ne demek istediğini bilirsek, doğru ve hedef noktaya ulaşmakta kolaylık sağlayacağı aşikârdır.

Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 21 Kasım 2024
İmsak 06:22
Güneş 07:52
Öğle 12:55
İkindi 15:25
Akşam 17:48
Yatsı 19:12
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 11 31
2. Fenerbahçe 11 26
3. Samsunspor 12 25
4. Eyüpspor 12 22
5. Beşiktaş 11 21
6. Göztepe 11 18
7. Sivasspor 12 17
8. Başakşehir 11 16
9. Kasımpasa 12 14
10. Konyaspor 12 14
11. Antalyaspor 12 14
12. Rizespor 11 13
13. Trabzonspor 11 12
14. Gaziantep FK 11 12
15. Kayserispor 11 12
16. Bodrumspor 12 11
17. Alanyaspor 11 10
18. Hatayspor 11 6
19. A.Demirspor 11 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 12 25
2. Bandırmaspor 12 24
3. Erzurumspor 12 22
4. Karagümrük 12 21
5. Igdir FK 12 21
6. Ankaragücü 12 19
7. Ahlatçı Çorum FK 12 19
8. Boluspor 12 18
9. Şanlıurfaspor 12 18
10. Manisa FK 12 17
11. Esenler Erokspor 12 17
12. Ümraniye 12 17
13. Pendikspor 12 17
14. Keçiörengücü 12 15
15. Gençlerbirliği 12 15
16. İstanbulspor 12 14
17. Amed Sportif 12 14
18. Sakaryaspor 12 13
19. Adanaspor 12 7
20. Yeni Malatyaspor 12 -3
Takımlar O P
1. Liverpool 11 28
2. M.City 11 23
3. Chelsea 11 19
4. Arsenal 11 19
5. Nottingham Forest 11 19
6. Brighton 11 19
7. Fulham 11 18
8. Newcastle 11 18
9. Aston Villa 11 18
10. Tottenham 11 16
11. Brentford 11 16
12. Bournemouth 11 15
13. M. United 11 15
14. West Ham United 11 12
15. Leicester City 11 10
16. Everton 11 10
17. Ipswich Town 11 8
18. Crystal Palace 11 7
19. Wolves 11 6
20. Southampton 11 4
Takımlar O P
1. Barcelona 13 33
2. Real Madrid 12 27
3. Atletico Madrid 13 26
4. Villarreal 12 24
5. Osasuna 13 21
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Real Betis 13 20
8. Real Sociedad 13 18
9. Mallorca 13 18
10. Girona 13 18
11. Celta Vigo 13 17
12. Rayo Vallecano 12 16
13. Sevilla 13 15
14. Leganes 13 14
15. Deportivo Alaves 13 13
16. Las Palmas 13 12
17. Getafe 13 10
18. Espanyol 12 10
19. Real Valladolid 13 9
20. Valencia 11 7